Bullying-ul si implicațiile lui

stop-bullying
Reclama sponsorizata
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Bulliyng-ul, este un concept relativ nou în România și poate fi tradus cel mai bine prin cuvinte precum: intimidare, violență și agresivitate. Specialiștii au început să tragă semnale de alarmă de câțiva ani încoace, fenomenul având o existență îndelungată, chiar dacă nu a fost cunoscut sub această titulatură. Cea mai mare răspândire se regăsește în școli, adolescenții fiind cei mai predispuși. Situațiile în care putem vorbi despre bulling sunt cele care implică agresitate, atât verbală cât și fizică, de-a unui elev sau a unui grup de elevi, de către alt elev sau grup de elevi.

Cum putem identifica victimele acestui fenomen, dar și care sunt efectele?

Victimele pot fi ușor reconescibile, sunt firi retrase, liniștite și cu puțini prieteni, slabi fizic și de statură mică. Pe lângă aceste elemente putem adăuga, teama de a merge la școală, sau faptul că este mereu trist. Bineînțeles, că asemenea situații atrag stări de anxietate, ajungându-se la schimbări comportamentale  și chiar suicid.

Profilul agresorului:

Comportamentele de bulling au fost cel mai bine descrise de dr. Olweus, din Norvegia, în cartea lui din 1993 „Bullying-ul în şcoală: Ce ştim şi ce putem face”, unde schițează cu succes profilul agresorului.

Comportamentul diferă, de la un gen la altul.  Băieții sunt mai predispuși către violența fizică, simțind nevoia de control și putere. Aceștia își aleg persoane care nu urăsc conflictul. În schimb, la fete predomină agresivitatea verbală și se resimte prin folosirea manipulării, rănirea sentimentelor, respingere subtilă și marginalizare.

Probabil, cea mai bună abordare pe care o putem avea noi, ca adulți, este să oferim încredere și să avem o comunicare cât mai deschisă cu adolescenții sau copiii care trec prin așa ceva.  De asemenea, între părinți și profesori trebuie să existe o relație specială ca aceștia să poată preveni acest gen de conduită nefastă.  Victimele, dar și agresorii, atunci când situația o impune, au nevoie de consiliere psihologică.

Așa cum am mai precizat, lucrurile sunt abia la început și este nevoie de interes și implicare a tuturor părților (părinți, profesori și instituții).

 

Reclama sponsorizata

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>